10 czerwca 2015

Proteinowa maska do włosów.





Dobry wieczór :)



Dzisiaj przychodzę do was z przepisem na proteinową maskę do włosów wypatrzoną na pintereście.

P.S. Proszę o wybaczenie za okropne zdjęcia z lampą i to jeszcze "z rąsi" :)

A cóż to właściwie są proteiny? Proteiny to podstawowy budulec włosa. Te o małych cząsteczkach będą tymczasowo uzupełniać ubytki we włosach, zaś te o dużych cząsteczkach wygładzać je oraz tworzyć film na ich powierzchni.

Jeśli nasze włosy nie otrzymują wystarczającej ilości protein, stają się oklapnięte, smętne, tracą objętość. Natomiast nadmiar protein, tzw. przeproteinowanie, objawia się przesuszeniem, spuszonymi włosami, zwiększoną ich łamliwością, trudniej jest je rozczesać.

Nie sposób jest jednak stwierdzić jak często trzeba stosować produkty z proteinami, ponieważ jest to indywidualna kwestia- musimy odkryć jakie proporcje protein, humektantów i emolientów w ich pielęgnacji lubią nasze włosy.

W naszej masce elementem zawierającym proteiny będzie żółtko jaja, a dla równowagi dodamy emolient w postaci oliwy z oliwek.


Przed

SKŁADNIKI:
- 2 łyżki stołowe oliwy z oliwek (w przepisie była jedna, ja użyłam dwóch)
- żółtko jaja
- szklanka ciepłej wody


Moja mikstura




WYKONANIE:

- mieszamy składniki;
-miksturę nakładamy na osuszone mokre włosy;
- wmasowujemy maskę w skórę głowy;
-czekamy ok. 30 min;
-myjemy włosy jak zwykle;



Postąpiłam według instrukcji, a potem wyjątkowo wysuszyłam włosy suszarką z letnim nawiewem. Jestem chora i mama kategorycznie zabroniła siedzenia z mokrymi włosami,- a moje schną dość długo :) Umyłam włosy tanim szamponem z prostym składem, nałożyłam odżywkę Nivea Long Repair oraz zabezpieczyłam końcówki olejkiem.

Efekt bardzo mi się spodobał. Włosy stały się błyszczące, miękkie i zyskały trochę więcej objętości. 
Włosy na zdjęciu są jeszcze trochę wilgotne - niestety aparat dokonywał żywotu baterii.


Po

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Blushy Bambi

Distributed By Blogger Templates | Designed By Darmowe dodatki na blogi